Werken op de boerderiee!;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Werken op de boerderiee!;) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Werken op de boerderiee!;)

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

06 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Iedereen superbedankt voor de lieve berichtjes, erg leuk om te lezen! :)

Tes en ik gaan vanmiddag Cairns verlaten, want we hebben een baantje gevonden op een boerderij! Yes! Het is hier (voor Australische begrippen dan;)) in de buurt, 2 uurtjes rijden ongeveer en op onze weg naar het zuiden, dus helemaal fijn! De boerderij ligt in Ravenshoe, een behoorlijk kleine plaats (900 inwoners maar) in een supermooie omgeving, namelijk the Tablelands. In het dorpje zelf zal dus wel niet veel te beleven vallen:P, maar de omgeving maakt veel goed denk ik! :)

Bovendien gaan we het waarschijnlijk heel gezellig hebben met de mensen op de boerderij daar en daarnaast moet er natuurlijk ook nog gewoon een halve dag gewerkt worden;). Het werken bestaat voornamelijk uit zorgen voor de beesten die ze daar hebben: schapen, koeien, kippen en een hond en af en toe wat huishoudelijke klusjes. We hebben er erg veel zin in en zijn zeer benieuwd naar de boer die ons straks op komt halen van het busstation! We zijn van plan er 2-3 weken te blijven (is nog even afhankelijk van een leuke boerderij met paarden iets zuidelijker waar we misschien ook nog een weekje heen wilden). Maar als het om de een of andere reden tegenvalt, kunnen we ook altijd eerder opstappen natuurlijk! Maar we gaan er vast een leuke tijd hebben.

Het lijkt me best lekker even uit de stad weg te zijn :) Bovendien hebben we daar onze eigen kamer, wat ik ook wel erg fijn vind, na al die hostels waar je met 6-8 man een kamer deelt. Eindelijk eens een rustigere nacht (geen krakende rotbedden waarschijnlijk en in ieder geval geen kamergenoten die midden in de nacht thuiskomen of om 6 uur sochtends opstaan:P). Heerlijk!:) Hopelijk kunnen we op de boerderij af en toe even internetten, zodat ik jullie op de hoogte kan houden van mijn avonturen in Ravenshoe ;)

• 06 Oktober 2011 - 06:55

Mamsje:

Hai lieve Cin! Geweldig , heel veel plezier gewenst op de boerderie!
    kus!

• 06 Oktober 2011 - 10:22

Ton En Inge:

Klinkt supergoed joh, back to basics !
    Enne, ik zou ook zeker die paardenfarm "even meepikken"..
    Have fun !
    Liefs,

• 06 Oktober 2011 - 15:03

Marian Cornelissen:

Ook jij natuurlijk gefeliciteerd met je baan, leuk hoor, met al die dieren en inderdaad het kennismaken met het gewone aussie-leven. Maak er een leuke tijd van; maar volgens mij staan ze op een boerderij ook vroeg op; succes jullie beiden en we horen graag weer, dikke knuffel, hans en marian.

• 07 Oktober 2011 - 15:48

Noes En Joke:

Cindy, heel veel plezier...we blijven je volgen.

• 09 Oktober 2011 - 08:35

Marian Roelink:

Hoi Cin, wat is het prachtig daar zeg, volgens mij hebben jullie daar de tijd van jullie leven. Vrijdag hebben wij afscheid genomen van Mark, er moesten wel een paar traantjes weggepinkt worden hoor en 4 november is er een etentje voor hem, zal best wel gezellig worden. Verder is het hier erg herfstig dus een beetje jaloers ben ik wel op dat mooie weer bij jou. Heel veel succes met de beestenboel en veel plezier nog, groetjes

• 10 Oktober 2011 - 13:38

Paps:

Hai Cin. Heb het verslag van Tessa gelezen. Die van jou komt nog. Als ik het zo lees dan zijn de mensen daar in Australië wel heel aardig. Blijf genieten. Een dikke knuffel voor jullie.