Het leven op de farm - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Het leven op de farm - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Het leven op de farm

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

14 Oktober 2011 | Australië, Ravenshoe

Ongeveer een week geleden kwamen we aan op de boerderij, die zelfs buiten het miniscule dorpje Ravenshoe ligt. Dus we zitten echt in the middle of nowhere kan ik wel zeggen; je hebt zelfs geen bereik met je mobiele telefoon:P. Maar gelukkig hebben we hier wel een computer met internetverbinding (zij het een wat trage;)) waar we af en toe even gebruik van mogen maken! Fijn:)

We hebben het hier super naar onze zin kan ik wel zeggen! David, de boer, is ontzettend aardig en heeft leuke klusje te doen voor ons. Zoals ik al schreef in mijn vorige blog werken we hier overdag en krijgen we in ruil daarvoor gratis accomodatie, eten enz. Het werk wat we moeten doen is voornamelijk het zorgen voor de beesten (ze hebben hier koeien, varkens, eenden, kippen en 2 honden); eten geven, hok verschonen en af en toe wat klusjes in de groentetuin of op het erf. Soms is het best hard werken! Het is vooral de laatste dagen ontzettend warm, 35 graden zo'n beetje en de zon is gewoon erg fel hier! Daarom beginnen we ook om 6 uur/half 7 met het werk, zodat we eind van de ochtend weer lekker naar binnen kunnen en dan is er voor het eten vaak nog eeen uurtje werk voor ons te doen.

Ik moet zeggen dat ik al aardig gewend ben aan het leven op een boerderij, waar echt wel een weekje voor nodig is hoor! Ik zal wat voorbeelden noemen, kikkers in de douche!:O en vooral: ze moeten er op de ene of andere manier ook weer uit!;), veel spinnen om me heen:s, nu ook weer wanneer ik dit type 1 op armlengte afstand, die ik dan ook goed in de gaten houd vanuit mijn ooghoeken!:P (Verder nog geen echt grote, dikke, zwarte spinnen gezien btw, dat valt me heel erg mee, maar voor mij met mijn spinnenfobie zijn de Nederlandse spinnen om me heen ook genoeg moet ik zeggen! Ik denk wel dat ik over 6 maanden die fobie kwijt ben haha dat is eigenlijk wel fijn!) En wennen aan het feit dat je supervies wordt van dit werk moest ik ook wel even. Elke dag heb ik dan ook mijn vertrouwde, vieze boerderijfotje aan, lekker fris;) Maar vaak wassen heeft toch geen zin, 1 stap in het varkenshok en het ziet er al snel weer uit alsof je het maanden niet gewassen hebt! Maargoed dat zijn van die dingen die me nu dus al niet zoveel meer kunnen schelen haha als we terug in de stad zijn, gaan we er wel weer netjes bijlopen:).

We hebben buiten het werken op de boerderij al veel van de omgeving gezien hier, erg leuk! Zo zijn we al eens naar de kust geweest, een lookout in de buurt (van waaruit je een heel gaaf uitzicht had over de mooie omgeving hier, the tablelands) en gister zijn we naar een waterval geweest, waarbij je ook kon zwemmen, supermooi! Vandaag zijn we naar een Zoo geweest met voornamelijk krokodillen!:o Spannend!! We hadden de gevaarlijkste monsters van Australie en vooral van Queensland, de regio waar we nu zitten:P, al wel eens gezien. Maar meestal blijven ze onder water en zie je ze dus niet of nauwelijks en die we gezien hebben waren best klein, deze NIET haha!. Nu kregen we namelijk een rondleiding, waarbij ze gevoerd werden en dat was soms best even schrikken als ze vanuit het niets verscholen onder het bladgroen uit het water omhoog sprongen (ja, sprongen!!!). Best wel angstaanjagend dus, maar ook wel gaaf;) De grootste waren wel 5 meter lang!!

Na de rondleiding konden we ook nog op de foto met een kaketoe op de schouder, een babykrokodil in je handen en een slang om je nek. Nu had ik toch nog wel zo vriendelijk bedankt voor die slang toen de begeleider aan mij vroeg: wil jij hem ook nog even? Maar blijkbaar was ik toch niet duidelijk genoeg, want hoppa daar hing die hem al om mijn nek!:O En maar leuk lachen naar de camera. Haha, god wat hadden we een schik!;) Al met al weer een indrukwekkende ochtend dus! Het is superleuk om buiten het werken hier op de farm ook zo veel van de omgeving te zien. Erg fijn dat de boer ons overal mee naartoe neemt. Wat dat betreft mogen we dus echt niet klagen=)

Daarbij sparen we nu ook zon 300 dollar uit per persoon voor deze 2 weken dat we hier vertoeven, ook wel prettig;). Het is ook erg leuk om op deze manier kennis te maken met de australische manier van leven. We hebben ook veel familie en buren gesproken (vanuit hier kun je wel 2 boerderijen zien liggen en zelfs dat vinden sommige " Aussies" veel:p), erg leuk om eens wat andere gesprekken te hebben dan met reizigers in de hostels en grappig om de verschillen tussen onze manier van leven en die van de Australiers te zien. Laatst bijvoorbeeld wel gelachen met een neef van de boer. Dan praten we al een hele tijd over Nederland bijvoorbeeld, over hoe klein het is (iets kleiner nog dan Tasmanie, groot eiland onder Australie). Dat vond hij heel gek om te horen! Maar het werd nog leuker toen we vertelden dat er wel zon 16 miljoen mensen leefden, dat geloofde die niet! Waar lieten we in godsnaam al die mensen!:P Nog nooit gehoord van ons landje dus leek het wel, totdat Dave de term Amsterdam erin gooide. Ohh Amsterdam, ja dat kende die wel;) Zoals iedereen hier in Australie...

  • 14 Oktober 2011 - 11:13

    Paps:

    Hai, Cin. Eindelijk ook jou leuke verhaal van het leven op boerderiee.
    Ook leuk dat je op deze reis van je spinnenfobie wordt verlost. Scheelt weer wat gegil als je weer terug bent.
    Maar dat duurt gelukkig nog even voor jullie. Blijf van de reis genieten. Dikke knuffel van mij.

  • 14 Oktober 2011 - 12:41

    Mams:

    Horror!! Met die slang om je nek! Ik moet er niet aan denken. Volgende keer dan nog maar iets duidelijker bedanken! Maar ben natuurlijk wel reuze benieuwd naar die foto! ;) En houd de spinnen goed in (en uit) de gaten ! :)

  • 14 Oktober 2011 - 12:41

    Mams:

    Horror!! Met die slang om je nek! Ik moet er niet aan denken. Volgende keer dan nog maar iets duidelijker bedanken! Maar ben natuurlijk wel reuze benieuwd naar die foto! ;) En houd de spinnen goed in (en uit) de gaten ! :)

  • 14 Oktober 2011 - 12:43

    Mams:

    Sorry, foutje !! Weet niet hoe ik 1 reaktie weer weg moet krijgen :)

  • 14 Oktober 2011 - 13:35

    Annelies & John:

    Wow......
    Wat een uitdaging steeds weer!
    Leuk hoor!

  • 14 Oktober 2011 - 20:48

    Hans En Marian:

    wat een spektakel, zo'n kaketoe lijkt mij al niet echt iets, laat staan een slang om je nek (lijkt Hans allemaal wel heel gaaf natuurlijk) maar wel heel leuk om het echte platteland zo te leren kennen op de boerderij. Blijf genieten. Dikke knuffel van ons.

  • 15 Oktober 2011 - 16:27

    Wilma Ploeg:

    Hoi Cindy,

    Nou volgens mij, heb ik wel langer nodig om aan al die beesten te wennen en vooral de "spinnen", ik had geen verhaal meer kunnen schrijven hoor! Het is wel geweldig gaaf, wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes, Wilma

  • 16 Oktober 2011 - 10:46

    Serena:

    Wow! Wat ben jij een heldin zeg! Spinnen, slangen. JIJ KAN ALLES AAN!

    Komt goed schatje!

    Dikke kus.

  • 16 Oktober 2011 - 17:51

    Suus V Dijk:

    Heey lieve Cin! ik kreeg afgelopen week pas te horen dat je een waarbenjij.nu bij hield haha, sleeecht.. net al je verhalen gelezen, klinkt helemaal te gek! Even over die spinnen: 3 weken suriname hebben me er niet af geholpen, misschien heb jij meer geluk ;) haha! Heel veel plezier in t boer'nland en ik kijk uit naar je komende verhalen. Dikke kus en liefs, Suus

  • 18 Oktober 2011 - 18:42

    Buurtjes Veenhuizen :

    we vinden het erg rustig aande andere kant van de wereld morgen woensdag komen er vijf boerenkool eten dan kijken ze naar jullie reisverslag dus meiden laat ze niet in de steek groetjes de buurtjes doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Cindy

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 3812
Totaal aantal bezoekers 143890

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 16 December 2016

Backpacken Zuid-Amerika

20 September 2011 - 24 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: