Roadtrip to Melbourne and the Great Ocean Road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Roadtrip to Melbourne and the Great Ocean Road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Roadtrip to Melbourne and the Great Ocean Road!

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Wat een geweldige week hebben we weer gehad hier in Australie. In onze eigen campervan over toch wel een van de mooiste wegen gereden die er bestaat denk ik; de Great Ocean Road. Wauw! En ook wel erg gaaf natuurlijk om gewoon zelf achter het stuur te zitten hihi. Al was dat in het begin best even wennen hoor:P. Vreemd om aan de linkerkant van de weg te rijden, maar nog vreemder om zelf aan de rechterkant in de auto te zitten. Ik en de zweedse meiden hadden ook in het begin vaak last van iets teveel naar links op de rijbaan rijden, heel maf. Maar gelukkig zijn de wegen hier niet heel smal, dus dan is dat niet zo erg;). Het autorijden ging eigenlijk best wel goed moet ik zeggen!

Wel even lastig om de weg te vinden Sydney uit, pff al die banen en al die auto's daarop:P. Ook in Melbourne was het even zoeken toen we de wagen weer moesten inleveren, maar gelukkig hebben we dit alles goed doostaan en stapten we bij de jucy office weer heelhuids uit de campervan:P. Wel een klein ongelukje, een lekke band op de tweede dag:|. Dat was even wat oponthoud, maar gelukkig kwam petrolman ons snel helpen de band om te wisselen:). Ook zat ik een keer wel heel dichtbij een paaltje moet ik toegeven en dan was daar nog die keer dat we een beetje slipten in de bocht omdat de weg toch iets gladder was door de regen dan we dachten. Maar verder ging het allemaal goed hoor!;)

We hebben ontzettend veel lol gehad met z'n 4-en. Ik ga die meiden straks ook echt wel missen als ze weer terug gaan naar Sydney. Het was echt een supergave week:D. Het weer was niet elke dag geweldig; we hebben ook een paar dagen flink wat regen gehad, wel jammer. Nu is dat ook weer niet zo heel erg natuurlijk als je veel in de auto zit. We hebben namelijk wel zo'n 1800 kilometer afgelegd afgelopen week:o. Maar gelukkig hadden we ook een paar mooie zonnige dagen, dat is toch wel fijn als je de Great Ocean Road doet, want die is toch nog weer net iets mooier als de zon schijnt!:D

We begonnen onze trip met een stop in Canberra voor 1 dagje. Velen zeiden ons dat het een beetje een saaie regeringsstad zou zijn, maar van anderen hoorden we weer dat het voor een dagje wel de moeite waard was. En dat vonden wij zeker ook, we hebben hier namelijk het War Memorial museum bezocht, erg indrukwekkend! 's Avonds hadden we een hele gave plek gevonden om te overnachten een half uurtje buiten Canberra aan een rivier. Wauw! Dat was dan ook wel meteen de leukste plek waar we zijn geweest voor de nacht: de andere keren was het of gewoon langs de highway of op een campingpark. Je moet wel uitkijken in Australie, want je mag niet zomaar overal langs de weg overnachten in je auto. Twee nachten sliepen we op een parkeerplaats waar je ook eigenlijk niet mocht kamperen, maar gelukkig hebben we geen boete ontvangen of iets dergelijks.:)

Maar dat plekje bij de rivier was wel echt subliem, zo gaaf! 's Ochtends een lekkere duik in de rivier om wakker te worden en daarna weer verder op weg naar Melbourne. Het slapen in de camper was wel superkrap helaas, maar te verwachten natuurlijk;), vooral op het dak. Twee mensen sliepen in de auto en twee sliepen in de tent op het dak (the penthouse..nou dat was het niet hoor;)), gewoon een eenpersoonsbed haha lekker knus dus. Al met al was het dan ook wel een slopende week; veel energie die je in het autorijden steekt natuurlijk en dan de korte nachten. Maar het was zo de moeite waard, echt niet erg dat het slapen en koken ook trouwens best wel behelpen was, want het was zo ontzettend vet om voor een weekje een eigen auto tot je beschikking te hebben en lekker helemaal je eigen plan te kunnen trekken!:)

De auto was gelukkig wel een automaat trouwens (schakelen met links lijkt me toch wel ingewikkeld:P), dus dat scheelde wel. Verder zijn de verkeerstekens hier allemaal wel heel duidelijk bij stoplichten en kruizingen, dus dat was wel fijn. Straatnamen mogen ze nog wel iets beter aangeven af en toe:P, maar het blijft toch altijd lastig als je ergens de weg niet weet. In de grote steden zat ik vaak achter het stuur en bestudeerde Tessa de kaart en we waren best een goed team moet ik zeggen!

Nadat we uit Canberra waren vertrokken dus op naar Melbourne. Een beetje oponthoud deze dag door de lekke band, maar de derde dag dit weer ingehaald en een flink stuk opgeschoten. De vierde dag waren we dan ook al snel bij Melbourne, zodat we gelijk aan de Great Ocean Road konden beginnen:). Hier hebben we lekker rustig aangedaan. Het is maar 200 kilometer deze weg, maar wel ontzettend mooi! Dus lekker rustig aan gereden heen en terug en drie overnachtingen gemaakt. Veel stops gemaakt ook onderweg; een keertje lekker het strand opgeweest, de beroemde twelve aposteles gezien (gewoon 12 rotsen net voor het strand, maar toch wel even de moeite waard;)) en nog een hele mooie weg gereden waar ontzettend veel koala's in de bomen hingen.

We dachten nog in het begin toen ze zeiden dat daar veel koala's zaten, dat zal wel hetzelfde zijn als op Magnetic Island; daar moesten we nog wel erg hard zoeken naar die koala's namelijk;). Maar hier zaten ze echt overal! Dat was zo gaaf, zelfs eentje op schouderhoogte, die zonder dat ie het wist het nieuwe fotomodel was, want daar wilden de meesten toch wel even mee op de foto natuurlijk. Erg gaaf om die beestjes van zo dichtbij in het wild te kunnen zien!:) Echt een ontzettend toffe week dus al met al!:D Leuke, nieuwe ervaring ook weer om een camer te huren en zelf te rijden hier.:) En het kamperen was toch ook wel weer heel gezellig hoor. Ik weet nog wel dat ik voordat ik naar Australie ging helemaal niet zo van het kamperen was haha.

Nu verblijven we een paar daagjes in Melbourne. We zitten in een gezellige wijk aan het strand: St. Kilda heet het. Gister ook even het centrum van Melbourne opgezocht met de tram, jawel;). Melbourne lijkt me idd zoals de meesten ons al vertelden onderweg wel een hele gave stad! Morgen gaan Tessa en ik een dagje naar de Australian Open. Daar hebben we wel heel veel zin in! We hebben niet een heel duur ticket gekocht, dus de echt grote spelers kunnen we niet zien tennissen (dat koste al snel een paar honder dollar:O). Maar we zullen zeker wat mooie tenniswedstrijden zien. En misschien zien we nog wel wat toppers voorbij lopen ergens!:P Het beloofd droog te blijven morgen en lekker zonnig, dus dat is ook wel fijn.

Na maandag hebben we nog niet echt een plan. Eigenlijk moet ik zeggen heb ik nog niet echt een plan. Tessa wel; ze gaat hier een baantje in de horeca zoeken. Maar ik weet niet of ik hier voor langer dan een maand wil blijven en het word denk ik wel lastig een leuk baantje te vinden voor maar een maandje...dus misschien gaan we wel ieder onze eigen weg vanaf nu:(. Dat is ergens wel een beetje jammer en het zal wel heel erg wennen zijn om alleen te reizen, maar ergens ook wel weer een uitdaging natuurlijk. En als Tessa langer in Australie wil blijven dan de drie maanden die we gepland hebben, dan is dat prima; dat hebben we van tevoren ook afgesproken. Het zal wel lastig zijn om de spullen te verdelen; we hebben namelijk echt alles samen haha. Vooral de camera dat wordt nog wel een lastig verhaal...maargoed daar is allemaal wel uit te komen;). Eerst maar even zien hoe het loopt:). Ik houd jullie op de hoogte;)

• 15 Januari 2012 - 08:16

Mams:

Wauw Cin! Die foto van jou met de koala is er echt eentje om in te lijsten!! Vind het echt jammer dat jullie nu ws uit elkaar gaan :(
    Veel plezier op die tennisbaan :) Dikke kus uit Ugchelen!

• 15 Januari 2012 - 10:39

Hans En Marian:

fijn dat jullie zo genieten en ook voor ons een raar idee dat Tessa waarschijnlijk later thuis komt, maar het belangrijkste blijft dat jullie allebei genieten. We wensen jullie allebei een leuke baan (tje) en nog heel veel plezier. (Leuke foto's trouwens weer) Knuffel voor jullie allebei van ons allebei

• 15 Januari 2012 - 13:15

Wilma Ploeg:

Hoi Cindy.

Wauw, wat heb je weer veel gemaakt en knap zeg om aan de linker kant van de weg te rijden, dat doe ik je niet na. Ik heb weer erg genoten van je verhalen (liep een beetje achter) en wat een leuke foto's. Nog veel plezier op de tennisbaan en met wat je verder nog gaat doen.
    Groetjes, Wilma.

• 15 Januari 2012 - 14:56

Paps:

Hoi Cin!
    Geweldig verhaal en prachtige foto's.
    Met name dat rijden in die campervan en dan ook nog links rijden en in die grote steden. Lijkt mij een prachtige (rij)ervaring voor jou. Veel plezier bij het meemaken van de "Australian Open". Als je alleen verder gaat reizen is dat natuurlijk niet zo leuk. Maar dat gaat jou zeker lukken.
    Dikke kus!!!