2de weekje in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu 2de weekje in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

2de weekje in Cairns

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

02 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Ondertussen alweer een weekje in Cairns, wat een geweldige stad! Ik zou hier nog best een tijdje willen blijven, maar we zijn van plan aankomende week weer verder te reizen;) Nu weten we nog niet precies waarheen. Wel hebben we een aantal plaatsen in ons hoofd die we zeker niet over willen slaan, voornamelijk een paar mooie eilanden hier in de buurt:) Als we ergens tussendoor nog wat kunnen werken, zou dat wel erg fijn zijn. We zijn al even op zoek geweest naar boerderijen die nog mensen konden gebruiken, maar dat is best een lastige zoektocht! We willen namelijk wel een boerderij vinden die op onze route naar het zuiden ligt natuurlijk (Brisbane, want vanuit daar vliegen we naar Nieuw-Zeeland in een kleine 2 maanden).

Om te kunnen werken op een boerderij, moet je aangemeld zijn bij een organisatie (Wwoof, Willing Workers on Organic Farms). Het idee is dat je dan per dag een uur of 4 kleine klusjes verricht op de boerderij en dan verblijf je daar gratis en eet je uiteraard ook daar. Dit kan heel veel kosten besparen en is ook een leuke manier om deel uit te maken van het Australische leven:) Je kan werken voor een paar dagen of een paar weken, net wat je uitkomt. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst een plekje vinden;) en daar zijn we nu hard naar op zoek (niet dat het geld nu al op is hoor haha:P, maar wel even leuk om zoiets tussendoor te doen als het kan).

Verder hebben we een hele gave week gehad! Twee ontzettend mooie excursies gedaan. Woensdag zijn we wezen snorkelen in het Great Barrier Reef, wauw!! Supermooi:) Het rif lag heel dicht aan het wateroppervlak, waardoor je van heel dichtbij alle koralen en vissen kon bekijken. Van veraf ook nog een grote waterschildpad gezien. Verder geen grote zeedieren tegengekomen, maar dat vind ik niet zo erg:P. Was wel even geschrokken als er een haai voorbij kwam zwemmen denk ik, maar volgens de gids moest je daar heel veel geluk voor hebben;) Pfiew:P

Vrijdag hebben we een 2-daagse trip naar Cape Tribulation, een regenwoudgebied iets boven Cairns, gemaakt. Dit was ook een supermooie excursie. De overnachting midden in het regenwoud was erg gaaf. Bizar om je kamer uit te lopen en dan gelijk midden in deze prachtige omgeving te staan! We zijn de eerste dag op een boot geweest om krokodillen te spotten, (helaas maar 1 gezien van veraf, maar toch 1;)). Verder hebben we nog een stuk door het regenwoud gewandeld. De middag konden we zelf indelen en Tess en ik zijn lekker het strand op gegaan. Het was echt supermooi daar! Je liep zo vanuit het woud het strand op en het was heel rustig op het strand, wat ook erg fijn was! Genieten! (Zelfs jij had van dit strand gehouden Sereen, geloof mij;))! De volgende dag nog naar een soort dierentuin geweest met allemaal inheemse dieren. Ook erg gaaf, je kon zelfs de kangoeroes aaien! Al met al een hele toffe week dus:) De foto's van deze mooie belevenissen volgen snel;)

  • 02 Oktober 2011 - 13:13

    Trudy:

    Hai,
    Wat een mooie foto's! Geweldig! Zo te zien hebben ze in Australie ook lekkere ijsjes!Die met Skippy is ook leuk! Heel veel succes met het werk zoeken, gaat vast wel lukken! kus van papa en mij

  • 02 Oktober 2011 - 16:39

    Wilma Ploeg:

    Wat leuk, dat ik alweer een verhaal kan lezen. Jullie hebben al leuke dingen gedaan zeg en leuk dat er al foto's bij staan.
    Succes met het werk zoeken.

    Groetjes, Wilma.

  • 02 Oktober 2011 - 20:49

    Marian En Hans:

    supermooi daar, die ene foto lijkt wel een bounty-eiland, en wateen belevenissen al. wat een boel hebben jullie nu al te vertellen, dat worden hele boekwerken als jullie weer thuis zijn. Lekker blijven genieten en succes met het naar werk zoeken. Knuffel van Hans en Marian.

  • 03 Oktober 2011 - 11:13

    Geo Aarden:

    Hai, Cin

    Leuke foto’s. Ik zie je genieten (toch beter dan studeren). Dat kan altijd nog. En wat hebben jullie allemaal al beleefd in deze korte periode. Wat dacht je. Lekker rustig op het strand dan kan ik nog wel eens een handstand proberen. Je hebt het turnen nog niet verleerd zo te zien. Blijf onderweg de goeie hostels en boerderijen uitzoeken en succes met het zoeken naar werk op jullie tocht naar het zuiden. Een dikke kus van mij.

  • 03 Oktober 2011 - 13:20

    Mams:

    Super die foto's. Ik zal binnenkort nog maar wat foto-albums kopen :)
    Dikke kus!!!

  • 03 Oktober 2011 - 16:12

    Robert De Zeeuw:

    Heej Cindy! Leuke foto's! Blijf je volgen! x

  • 04 Oktober 2011 - 12:15

    Serena:

    Hey Schatten!

    Wat een supervette foto's! Ik ben stiekem enorm jaloers op jullie! Geniet er maar lekker van Dames!

    Leuk om dit zo te lezen allemaal! en wat hebben jullie al enorm veel gedaan zeg! Superstoer! En echt.. wat een lieve kangaroe! Sweet, en dat ijsje ziet er lekker uit! ENNUH! Wat ik nu zie: 28 graden daar! Wat ben ik jaloers! :$ Zitten wij hier met Regen....... Alhoewel, wij hebben de afgelopen week ook super lekker weer gehad!

    Liefs!

  • 04 Oktober 2011 - 12:16

    Serena:

    Oeps, vergeten!

    Ik moet zeggen, het strand ziet er aangenaam uit op de foto's! Ik zeg, ik weet waar ik heen ga met de zomervakantie! Hahaha beter als die supergrote keien! haha!

    xxx(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Cindy

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 143934

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 16 December 2016

Backpacken Zuid-Amerika

20 September 2011 - 24 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: