Berichtje uit de Barossa Valley - Reisverslag uit Kapunda, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Berichtje uit de Barossa Valley - Reisverslag uit Kapunda, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Berichtje uit de Barossa Valley

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 Februari 2012 | Australië, Kapunda

Hey allemaal, ik hoop dat jullie die kou nog een beetje overleven daar! Hier is het ook best koud voor de tijd van het jaar (30 graden:P), maar wat dus echt helemaal niet erg is! In de zomer kan het hier makkelijk hele weken 40 graden zijn:o, pff dat zou wel zweten zijn, helemaal als je buiten aan het werk bent.. Dus wat dat betreft heb ik het wel weer getroffen!;) En met de farm in het algemeen eigenlijk. Wat een gezellige week heb ik gehad hier! :)

Ik verblijf nu in de Barossa Valley, kan wel een plaats noemen, maar eigenlijk ligt het overal even ver vanaf, echt in the middle of nowhere dus weer:P, bij Damien en Cherie. Ontzettend lieve mensen, ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin! Ze hebben een kleine farm met wat dieren, paard, kippen, eenden, lieve hond en kat. Het voornaamste product wat ze maken en verkopen is biologische thee, lekker! Ondanks dat ik niet zo'n thee persoon ben:P. Wel grappig dat ik dan uitgerekend hier terecht ben gekomen haha. Maar buiten het maken van verschillende soorten thee bakken ze ook wat lekkere cakes en muffins en brood (ohh echt het lekkerste brood wat ik ooit heb gehad, echt niet dat ik straks weer terugga naar het nietsvoedende witte Coles SmartBuy 1 dollar brood:P).

Zaterdagochtend verkopen ze hun spullen op de farmers market. Het werk wat ik hier doe is soms wat helpen met het verpakken van thee en op zaterdag natuurlijk meehelpen op de markt, maar voornamelijk in de tuin werken en af en toe en in de groentetuin, ze hebben echt een supermooi huis, echt mooie plek is het! Een paar keer in de week gaan we 's ochtends een ouder stel in een plaatsje verderop helpen met planten en wieden e.d. in hun groentetuin. Best wel grote groentetuin en heel knap om te zien hoe die mensen dat nog vol houden (het is echt hard werken hoor om je eigen spullen te verbouwen), maar ze kunnen het de laatste jaren gewoon niet echt meer bijhouden. Dus helpen wij ze een handje met de plek opknappen (echt nodig:P) en de boel onderhouden.

Genoeg te doen dus, maar ik hoef echt niet heel hard te werken hoor! Het is heel erg relaxt hier, hun manier van leven, echt heel fijn. Lekker tot rust komen vooral, van de omgeving genieten (Barossa Valley is echt mooi, voornamelijk een wijstreek) en ik heb gewoon weer eens tijd om wat te lezen af en toe!:) Ik heb een superkamer hier en internet op mijn laptop, dus vervelen doe ik me echt geen moment. Maar het leukste is wel dat ik gewoon heel veel om over te praten heb met Cherie en Damien en dat ik echt ontzettend met ze kan lachen. Alhoewel het op de vorige farm ook echt wel gezellig was, is het hier nog weer een heel stuk toffer!:)

Er wordt ook elke avond heerlijk voor me gekookt trouwens, de meeste dingen kunnen echt zo in een sjiek restaurant opgediend worden, mjam!:P Heerlijk vegetarisch:) (echt vegetarisch, geen vis en ook weinig kaas e.d.) en supergezond dus, raak ik mijn overtollige kilotjes ook mooi weer kwijt hier;). Cherie houdt zich naast de thee ook heel erg bezig met voeding, werkt ook voor tijdschriften en heeft vaak reportages met recepten en dergelijke in bladen, dus echt veel verstand van lekker koken, heerlijk! Ze doen dus allemaal veel verschillende dingen, Cherie heeft ook jarenlang voor tv gewerkt, had een eigen programma met iemand anders, maar ze wil in de toekomst graag voornamelijk alleen met de thee bezig zijn. En aan alle bestellingen voor particulieren, cafes e.d. die ze de laatste tijd om de oren vliegen te zien, gaat dat ook best wel lukken!

Maar ondanks dat ze zo druk zijn met alles, nemen ze vaak de tijd om mij mee te nemen naar andere plekken waar het kan. Als ze de auto niet nodig hebben, mag ik die ook altijd pakken ergens naartoe, veel vrijheid dus. Ook hebben ze me nog een handje op weg geholpen met mijn vaccinatie halen voor Thailand bij de dokter (hoewel ze zelf heel erg tegen vaccinaties zijn), erg fijn!

Verder hebben ze ook hele gezellige en relaxte vrienden. Damien speelt gitaar en treedt soms op samen met een vriendin, Becky (zij zingt). Die ik ontmoette ik gelijk de dag dat ik aankwam, Becky en haar duitse vriend Martin. Supergezellig en daar ben ik bijvoorbeeld gisteren nog mee op een walk geweest hier in een Nationaal Park in de buurt. Erg mooi en ontzettend gezellig ook weer!:) Wat wel heel erg gaaf was was dat de kangoeroe's je echt om te oren sprongen! Gaaf, zo dichtbij had ik ze nog nooit gezien. Sommige zaten maar op 10 meter afstand, het blijven toch fascinerende beesten hoor! Paar mooie foto's kunnen maken weer:), maar goed dat ik de camera mee heb genomen Tes;). Verder hebben ze ook nog veel andere gezellige vrienden en ouders, er is hier dus best wel eens iemand over de vloer. Erg leuk, al die gesprekken met locals, wat een relaxte mensen die australiers!:) Echt super om gewoon even iets anders te zien dan het backpackerswereldje waar je normaal toch vaak in zit.

En nu nog een weekje hier en dan komt Tessa ook deze kant op. Wel grappig dat ik nu af en toe berichten stuur op facebook naar haar net als naar andere vrienden. Alleen zit ze nog wel een beetje dichterbij;) en gaan we over een weekje weer samen verder. Al zou ik hier op deze farm nog zo een maand langer kunnen zitten alleen. Ik voel me er eigenlijk best wel thuis haha! Dus echt geen spijt van die keuze om voor 2,5 week even ons eigen ding te doen en ach als ik Tessa over een weekje weer zie, hebben we ook wel weer veel om over bij te kletsen, leuk:). Echt een supertoffe ervaring dit weer!

Ondertussen weet ik nu ook eindelijk hoe het laatste deel van de reis eruit gaat zien. Een hoop geregel, omdat ik mijn vluchten moest omgooien om naar Thailand te kunnen. En ik wilde niet te weinig tijd meer hebben hier in Australie voor het laatste deel van de reis (outback en laatste stukje oostkust) en ook weer niet te weinig tijd in Thailand. Had ik uiteindelijk een mooi plan bedacht, was er geen vlucht terug naar huis op die datum, grr! Maar uiteindelijk er wel uitgekomen. Nu alleen drie weekjes Thailand, in plaats van vier, mja ach als ik niet de kans krijg heel veel van Thailand te zien, ik kom vast nog eens in Azie terug!:) Als je eenmaal begint met reizen...;). Maar mijn terugvlucht is dus uiteindelijk twee weekjes eerder geworden door dat omgooien van die vluchten, zaterdag 24 maart, maar dat vindt het thuisfront vast niet erg;) En ik ook niet hoor, kan er ook wel weer naar uitkijken iedereen te zien straks:D. Al verlaat ik toch wel met weemoed Australie zometeen, wat een topland!:)

  • 09 Februari 2012 - 13:15

    Mams:

    Idd een super-adres meid, jammer dat je niet wat langer kan blijven, maar ja. Ben benieuwd wat je van Azie gaat vinden.Ondanks dat ik het sneu voor je vind dat je nu maar 3 weken in Thailand hebt,vind ik het idd niet erg dat je wat eerder naar huis komt! ;)
    Dikke kus!

  • 09 Februari 2012 - 14:01

    Wilma Ploeg:

    Hey Cindy.
    Wat leuk, dat je het daar zo goed naar je zin hebt en dan ook nog zo'n lekker temperatuurtje, om jaloers op te worden.
    Geniet nog maar lekker van de laatste weken in Australië en dan door naar Thailand (ook weer spannend).
    Groetjes, Wilma

  • 09 Februari 2012 - 15:55

    Paps:

    Hey Cin,

    Geweldig dat je zo'n leuk adres heb getroffen. Jammer dat je niet wat langer in Thailand kunt blijven, maar velen zullen blij zijn als ze jou wat eerder weer in Nederland kunnen verwelkomen.

    Dikke knuffel!!!!

  • 09 Februari 2012 - 18:14

    Annet:

    hoi Cindy
    wat een leuke verhalen en foto's weer. En jaloers op die temperaturen!

    geniet nog lekker!

    groetjes ook van de rest van de fam.

  • 09 Februari 2012 - 18:18

    Annelies:

    Wat een leuk verslag weer om te lezen! En wat een super toffe ervaring zeg als je dat zo leest!
    Van de ene kant ben ik er wel jaloers op;) Haha!
    Heerlijk weer, leuke nieuwe mensen ontmoeten, veel van het land en de omgeving zien.... Lekker hoor!

    Mooie ervaring!

    Geniet er nog van, het begint op te schieten!
    En 2 weken eerder terug.... niemand die dat erg vind denk ik!

    Groetjes John & Annelies

  • 10 Februari 2012 - 00:46

    Tessa:

    Hee! Klinkt allemaal superleuk! Hopelijk wordt volgende week nog net zo leuk en daarna gaan we weer lekker samen verder backpacken! Als is het dan maar voor een weekje. En dat brood klinkt echt superlekker, ik ben wel jaloers hoor, haha!

    Kus!

  • 12 Februari 2012 - 12:41

    Hans En Marian:

    wat een ontzettend leuk verhaal over de farm, lijkt mij(Marian) ook heerlijk met al dat vegetarische e.d. Nou meid nog lekker genieten de laatste weken. Tot gauw, knuffels uit Zutphen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kapunda

Cindy

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 143918

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 16 December 2016

Backpacken Zuid-Amerika

20 September 2011 - 24 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: