Weer terug in de bewoonde wereld, Townsville:) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Weer terug in de bewoonde wereld, Townsville:) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Weer terug in de bewoonde wereld, Townsville:)

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

19 Oktober 2011 | Australië, Townsville

Na een voor mij en Tessa leuke 1,5 week op de farm, zijn we nu toch een paar daagjes eerder dan verwacht in Townsville aangekomen. De laatste dagen liep het toch niet zo lekker meer daar tussen ons en de boer. Nu ken je elkaar natuurlijk amper en dan ineens zo bij elkaar in huis leven, dan moet het natuurlijk ook wel goed klikken. Ondanks dat het niet elk moment lachen, gieren, brullen was:p, was het naar onze mening toch gewoon gezellig en genoten Tess en ik best even van het boerenleven daar. Het kwam dus voor ons een beetje onverwacht, maar de boer vond dat we toch te weinig gezelligheid brachten denk ik en hij dacht dat we het te weinig naar onze zin hadden als hij het vergeleek met andere backpackers die hij bij hem thuis had gehad.

Nu moet ik zeggen dat we soms smiddags ook wel veel op onze kamer waren, maar ik sliep er vaak niet geweldig en dan na zo´n ochtend werken, had ik wel zin om even een muziekje te luisteren of te lezen op onze kamer. En ja, dat ik nou kon zeggen: ik kon wel springen van blijdschap als ik de kippen voerde, dat misschien niet. Maar leuk vonden we het zeker wel! Maargoed, nu de sfeer toch iets ongemakkelijker werd, dan maar besloten om verder te gaan. Tenslotte hadden we ook wel weer zin in iets nieuws!:) De boer heeft ons afgezet in Innisfail. Daar zijn we een nachtje gebleven, om vervolgens de bus naar Townsville te pakken.

Gister onze eerste dag hier in Townsville (leuke stad!), de stad een beetje verkend en naar een shopping mall geweest om een laptopje te kopen! Een mooie gevonden daar!:) Niet te duur en klein, heel handig om mee te nemen. We baalden er namelijk toch wel fijn dat een uurtje internet kopen ergens redelijk duur is, terwijl er best plaatsen zijn met gratis Wifi en bovendien kun je in sommige hostels ook heel voordelig internet kopen voor 24 uur, als je tenminste een laptop hebt!;) Dus nu zit ik te typen bij de Mac haha, superhandig!:) We hebben vanochtend de Castle Hill (groot rotsblok) beklommen, best een steile wandelroute! Maar wel erg gaaf, mooi uitzicht over Townsville. Het weer was wel een beetje grauw (regenachtig), dat was jammer:P, maar aan de andere kant: als het bloedheet was geweest, hadden we de top misschien wel niet gehaald;).

We gaan morgen Townsville verlaten, want we gaan naar Magnetic Island (half uurtje met de ferry)!!:) Schijnt een heel mooi eiland, met mooie natuur (veel koala's) en stranden te zijn, dus we zijn benieuwd! We zijn van plan om daar een weekje te blijven, maar misschien wel langer als het daar zo mooi is. Nu maar hopen dat de zon wel weer snel gaat schijnen de komende dagen;)

  • 19 Oktober 2011 - 05:42

    Marius Hendriks:

    Hey Cin!
    Jammer dat 't niet meer zo lekker liep met de boer. Maar leuk om te horen dat jullie ondertussen al in Townsville zijn aangekomen. Laat je weten hoe Magnatic Island is? Want ik twijfel nog over hoelang ik daar zal blijven..

    Groetjes, Marius

  • 19 Oktober 2011 - 08:15

    Mams:

    Heey, wat handig, dat laptopje! Kunnen we nu dan toch misschien af en toe skypen? Hopelijk knapt het weer nog wat op :) Dikke kus!

  • 19 Oktober 2011 - 10:06

    John & Annelies:

    Hee Cindy!

    De Castle Hill.. Doet me denken aan de samaria kloof!
    Is het te vergelijken met de samaria kloof? Want dan is bloedheet zeker niet fijn nee! Daar weet je zelf ook alles van af!;)

    Handig dat je ergens een laptop hebt kunnen kopen!
    Heel veel plezier op Magnetic Island, klinkt om jaloers van te worden!

    Veilige reis!

    John & Annelies

  • 19 Oktober 2011 - 10:27

    Paps:

    Hai, Cin.
    Hopelijk is het bij de volgende boer (want er moet natuurlijk ook nog wat worden verdiend onderweg) nog iets gezelliger. Maar ga eerst maar genieten van alle leuke dingen op het mooie eiland. Dikke kus!!!

  • 19 Oktober 2011 - 15:54

    Annet:

    Hoi Cindy
    had ook al naar tessa gemaild, maar wat leuk om jullie verslagen te lezen. En wat een beesten overal hihi
    En erg leuk om de foto's te bekijken.
    Geniet van jullie reis!!

    groetjes Annet+fam

  • 19 Oktober 2011 - 19:23

    Maaikee K ;) :

    Hee meis!

    Wat een ongelofelijke toffe verhalen!
    Echt super leuk om te lezen hoe het daar is. Hoop dat alles nog goed gaat met jou en Tessa! Maak je nog wat meer foto's? Ben namelijk erg benieuwd :)

    Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende leuk geschreven verhalen!

    Dikke kus!

  • 19 Oktober 2011 - 20:48

    Serena:

    Heys!

    Alweer heel wat beleefd, lees ik.. Castle Hill doet mij inderdaad ook denken aan de Samaria Kloof. Is het te vergelijken of lijkt ie er echt niet op? ;)

    Succes en geniet er maar lekker van dames!

    Dikke kus

  • 19 Oktober 2011 - 21:38

    Ferdy:

    Heey

    Leuk weer wat te lezen van je reis :) Laptopje kan altijd handig zijn tijdens zo'n reis! Geniet er nog maar even flink van daar :)
    xx

  • 20 Oktober 2011 - 10:09

    Stephanie:

    hee cinnie! hoe gaat het met je daar in t verre australie!
    ik ben nu al je reisverslagen aan t lezen tof zeg! super gaaaf. we missen je wel hoor bij de c1000 ik ga nu even al je fototjes bekijken ben benieuwd ik wens je nog heel veel plezier daar en goed op jezelf passen he! dikke kus!

  • 21 Oktober 2011 - 10:07

    Patricia:

    Leuke verhalen haha. Misschien als je hem wat kippenvoer had gegeven was hij lief geweest;). Maar op naar het volgende avontuur. Super leuk om te lezen:)

    xxx patricia (de andere wereldreizger)

  • 21 Oktober 2011 - 15:54

    Melissa Neihof:

    Hee lieve schat!

    Hoe gaat het met je ?
    wat een verhalen zeg! echt super gaaf!
    en wat een super leuke foto's.
    hier gaat alles goed hoop dat het daar ook goed gaat.
    en hoop dat je je vermaakt maar zo te lezen lukt dat prima volgens mij.
    ik heb perongeluk bij vind ik leuk gedrukt maar me moeder stond ingelogd. haha dus dan weet je dat.
    nou meid geniet ervan! en ik mis je wel hoor.

    dikke kus

  • 21 Oktober 2011 - 20:33

    Roos:

    Cin!

    Zo leuk om al je verhalen te lezen. Heerlijk zeg, ik wou dat ik je kon komen opzoeken. Ik las net pas je Facebookberichtje... Zo slecht ben ik dus met Facebook, haha. Ik schaam me ervoor. Hier op mijn kamertje gaat alles prima! Op het werk ook, maar we missen je wel hoor... :( Maak je mooie foto's van de koala's?

    Lieeeefs,
    Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Cindy

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 143904

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 16 December 2016

Backpacken Zuid-Amerika

20 September 2011 - 24 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: