Surfing Australiaaa:D - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Surfing Australiaaa:D - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Surfing Australiaaa:D

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

04 November 2011 | Australië, Agnes Water

Vandaag onze derde dag in Agnes water, een klein dorpje waar niet denderend veel te doen is, maar dat wel heel leuk is om voor een paar dagen te bezoeken! De eerste dag hebben we niet zoveel gedaan, aangezien we een lange reis in de nachtbus (11 uur, pff) achter de rug hadden, dus we moesten wel even bijkomen;). Wel nog een mooie strandwandeling gemaakt:). Het is een fijn hostel waar we in zaten de afgelopen 2 nachten, wel erg rustig, maar is voor een keer ook wel even lekker! Het was niet zo duur en ze hadden gratis brood:D haha zo stom, hoe blij we daar nu al niet van kunnen worden, gratis brood haha:P). Weer 2 gezellige Nederlanders tegengekomen hier, verder waren er dus amper mensen.... tot gistermiddag. Toen stroomde onze kamer vol met backpackers namelijk, Tessa en ik keken elkaar aan van: waar komen die ineens vandaan?:P

We wilden eigenlijk nog een nachtje bijboeken hier en aangezien het zo rustig was, dachten we daar vanmorgen vroeg zat mee te zijn, hm.. niet dus:P Het zit nu vol voor vanavond, balen!:| Haha dus zometeen even een ander hostel zoeken voor een nacht en dan nemen we morgenochtend de bus naar Hervey Bay. We zijn van plan om vanmiddag wel bij dit hostel fietsen te huren, die kun je voor 5 dollar krijgen namelijk voor een hele dag (met helm, want dat is verplicht in Australië). Dus zometeen gaan helmpie en helmpie op pad!:P Het plan is om naar een dorpje in de buurt te fietsen, Town of 1770, en nog een stukje landinwaarts, even kijken of daar nog wat moois te zien is!:)

Gisteren hebben Tessa en ik een behoorlijk actieve dag gehad kan ik wel zeggen, onze eertse surfles genomen namelijk haha en wat was dat gaaf om te doen!:D Het ging natuurlijk niet bepaald denderend (vooral de golven denderden:P), maaaar dat kun je ook niet verwachten van je eerste surfles:P. De timing is moeilijk in het begin, je moet echt wachten op precies de goede golf. Vervolgens moet je net voor die golf bij je is, liggend op je bordje peddelen en peddelen om proberen een beetje op dezelfde snelheid van de golf komen. En als dat lukt, moet je nog opstaan en evenwicht houden haha, en dat laatste is nog wel het lastigst.

Maar Tes en ik slaagden er wel een paar keer in om een paar seconden te blijven staan, dus daar waren we al blij mee!:) Zeker weten dat we nog vaker surflessen gaan nemen, vooral ik was er best wel weg van!:) Buiten dat het wel heel leuk was, was het wel behoorlijk afzien soms ook hoor;). Wanneer we moesten sjouwen met dat bord (best wel heavy!), tegen de stroming en hoge golven in om verder op zee proberen te komen (en soms wordt je dan ook gewoon genadeloos terug gesmeten richting strand:|) en dat peddelen als je eenmaal op die zee ligt was ook wel een flinke workout voor je armspieren hoor:P.

Dat water heeft toch een kracht als er goede golven zijn! Bovendien is het natuurlijk ook veel zoutwater-happen en in je ogen krijgen:S (niet fijn!). Het is dus wel een sport voor doorzetters:P. Tessa en ik waren dan ook flink kapot na 3 uurtjes les en hebben verder ook niet zoveel gedaan meer gisteren. Vandaag ook spierpijn op de meest gekke plekken, dat je echt denkt: ik wist niet dat ik daar spierpijn kon hebben! Maar het was het zeker waard, surfen is echt gaaf: ik ben fan!:D En hopelijk, wanneer we het nog eens vaker gaan doen, bakken we er in het vervolg ook weer wat meer van!:P Want naar Australië gaan en het surfen niet uitproberen, dat kan natuurlijk niet!;)

• 04 November 2011 - 08:00

Mams:

Heey sportieveling! Jij schrijft ook hele leuke (geestige) verslagjes Cin! Erg leuk om te lezen!Voor dat surfen moet je echt idd wel een doorzetter zijn,pffff! Jullie zijn goed bezig zeg! Dikke kus!!

• 04 November 2011 - 10:18

Wilma Ploeg:

Hoi Cindy,

Het is weer erg leuk om te lezen, wat jullie allemaal aan het doen zijn. Tja, dat surfen valt niet mee he, voor de eerste keer, toch wel knap dat je ondanks de spierpijn het nog vaker wil doen.
    Veel plezier nog.

Groetjes, Wilma

• 04 November 2011 - 11:57

Paps:

Hey, Cin.
    Een erg leuk verslag. Als het surfen op een gegeven moment beter lukt moet je dat wel even laten filmen. Lijkt me erg gaaf. Leuke fietstocht met je collega helmpie (klinkt bijna als hepie en hepie) en een goed feest.
    Dikke kus!!!

• 07 November 2011 - 20:55

Annelies & John:

Hee Cindy!

Wat leuk om weer zoveel van je te lezen!
    Jullie zijn volgens mij echt heel actief, en proberen alles mee te krijgen!
    Leuk om dat te lezen!
    Ook bedankt voor je mailtje, ik probeer binnenkort tijd vrij te maken om terug te mailen...:$

Groetjes,
    John & Annelies!