Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 November 2011 | Australië, Noosa Heads

Nog een hele gezellige laatste avond in Agnes Water gehad, gezellige en lekkere:p barbecue, leuke mensen. Vervolgens was er nog een feestje in een ander hostel waar je gratis heen werd gebracht en opgehaald, dus ach.. waarom niet!;) ´S nachts nog op het strand gezeten met een heel stel, drankje erbij, vuurtje gemaakt (beetje oppassen wel, want dat is verboden in Australie) en iemand had nog een gitaar mee, erg gezellig dus!:) De volgende ochtend wel behoorlijk gaar in de bus, op weg naar Rainbow Beach. Eerste dag er maar een stranddagje van gemaakt, en de tweede eigenlijk ook:P. Nog wel een surfbord gehuurd, maar de golven waren niet zo geweldig (en onze surfkunsten al helemaal niet natuurlijk:P), dus de vorige keer ging het surfen beter haha. Het is een heel klein plaatsje met een geweldig mooi strand, maar verder ook niet zo veel te doen dus. Behalve dat het een heel goed vertrekpunt is als je Fraser Island wil bezoeken en dat was voor ons dan ook de reden dat we hier even een tussenstop maakten.

Eergisteren teruggekomen van een 3-daagse tour naar dit grote zandeiland, super:)! Al moet ik zeggen dat ik na 3 dagen dat zand ook wel zat was:P, maar het is echt een geweldige en unieke omgeving weer die we gezien hebben! Je mag het eiland alleen op met een 4 wheel drive, omdat het erg lastig rijden is: je rijdt er namelijk gewoon met 80 km/u over het strand en binnendoor over de meest onmogelijke mulle zandpaden, dus dan heb je dat echt nodig. Wij zaten bij de gids in de auto, omdat we nog niet mochten rijden, een supergrappige man, beetje een reggae figuur, echt lachen! We hadden een erg gezellige club mensen, ook weer wat Nederlanders tegengekomen, erg leuk!:) Dus 3 dagen rond het eiland gescheurd in een coole jeep en veel mooie dingen gezien!:)

Het eiland staat bekend om de zandheuvels, mooie meren en dingo's. Dingo's zijn wilde honden, die je behalve op de Fraser ook in de outback nog wel ziet, maar toch redelijk uniek daar. We hebben dus 2 dagen overnacht op het eiland en op de camping waar we stonden, kwamen ze behoorlijk dichtbij! Heel bizar, want ze zien er zo schattig uit, maar dat zijn ze niet! Ze zullen in de meeste gevallen voor je weg lopen, maar als je alleen bent, wil er ook nog wel eens eentje blijven staan;). Daarom moest je ook altijd met zn 2-en lopen en een zaklamp bij je hebben. En het belangrijkste was: niet je angst tonen als er toch eentje op je af komt.. hm dat is nog makkelijker gezegd dan gedaan denk ik! Maar gelukkig hebben wij geen agressieve dingo's meegemaakt!:)

Wel grappig, dit was onze eerste kampeerervaring en dan gelijk in de Australische bush tussen de dingo's en vieze, grote insecten (bah, ook een paar grote spinnen gezien nu dan eindelijk:s). Dus gelijk een goed begin zeg maar!;) Het kamperen was echt heel gezellig, samen koken met je reisgenoten en 's avonds om het kampvuur zitten:) Wel 2 dagen amper geslapen, met de matjes die ze daar voor handen hadden lag je zo goed als op de grond:|, dat was minder fijn!:P Flink moe kwamen we allemaal dus weer aan in Rainbow Beach, maar wel een paar toffe dagen gehad! Ontzettend veel gezien, gezwommen in echt prachtige meertjes, zandheuvels opgeklommen en weer afgerend (dat tweede was toch leuker:P) en ook veel in de auto gezeten, maar dat was door al dat gehobbel ook niet makkelijk:P. Flink scheuren met die auto door dat zand, wel erg gaaf hoor haha! Al met al weer indrukwekkende dagen gehad op Fraser Island dus!:) Ik was dan ook blij toen we ons hostelbedje (ja, dat was echt weer even luxe hoor:P) weer in konden duiken de avond dat we terugkwamen.

Op dit moment zijn we alweer een stukje naar het zuiden gereisd, we zitten nu in Noosa. We blijven hier nog twee dagen. We willen het National Park bezoeken, daar kun je wel mooie wandelroutes lopen volgens mij:) en nog een keer een dagje het strand op hier. Maandag gaan we op weg naar Glass House Mountains waar we op een strawberryfarm gaan werken voor 1,5 week, dus dan mogen we na al dat luieren en zonnen weer even aan de bak.;)

• 12 November 2011 - 07:45

Mams:

Wat een ander (fantastisch) leven hebben jullie nu ,he? Onvoorstelbaar bijna.....Fijn om weer even wat van jullie te "horen" :)
    Veel succes met de aardbeien!
    Dikke kus!!!

• 12 November 2011 - 12:23

Oma Aarden:

Ik heb jullie foto's gezien. Ik vond ze erg leuk. Veel plezier verder op jullie reis, maar ik wil jullie toch ook wel snel weer zien.
    Groetjes van oma!!!

• 12 November 2011 - 19:00

Tiny, Jose, John, An:

Hee Cindy!

Wat klinkt het allemaal mooi!
    je beschrijft dingen waar wij alleen maar van dromen!;)
    Prachtig!

Geniet ervan!

Groetjes,
    Tiny & Jose
    John & Annelies

• 13 November 2011 - 11:08

Mandy:

Hey Cindy! Behalve de verhalen van Tessa heb ik ook al jouw verhalen gelezen! Toch weer net wat anders en ook andere foto's. Heel leuk! Veel plezier nog! X

• 13 November 2011 - 12:24

Paps:

Dat zandhappen zo leuk kan zijn. De foto's komen nog wel toch! Op naar de aardbeienfarm om maar weer wat centjes uit te sparen. Werk ze daar.

Dikke kus!!

• 21 November 2011 - 08:04

Hans En Marian:

Wat een geweldige reis. Al die verhalen, wat genieten jullie. Super hoor, en dan nu op naar de aardbeien. Of komt deze reaktie zo laat dat jullie daaral weer weg zijn? In ieder heel succes en knuffels uit zutphen.