Zwemmen met dolfijnen!:) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen!:) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen!:)

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

01 December 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Afgelopen week hebben we in de Bay of Islands doorgebracht. Een super begin van onze reis door Nieuw-zeeland! Bay of Island ligt ongeveer 4 uur rijden ten noorden van Auckland en is een hele grote baai, waarin heel veel kleine onbewoonde eilandjes liggen. Wij zaten in het plaatsje Paihia, in een rustig hostel met vijf dagen een kamer voor ons alleen, relaxt!:). Bij aankomst eerst nog bijna een dorm van 9 personen geboekt in het hostel aan de overkant. Een kamer was daar 25 dollar, pff dachten we, wat veel.. en gelijk daarna ohja dat zijn natuurlijk wel Nieuw-Zeelandse dollars..(Zo niet handig die verschillende munteenheden. Was ik net gewend de australische dollar te gebruiken in plaats van de euro:P..) Toch niet helemaal tevreden met dit aanbod, keken we even verder gelukkig en kwamen we dus bij dit fijne hostel.

Een beetje mazzel wel, want de grote, goedkope dorms waren vol, maar we kregen voor dezelfde prijs een vierpersoonskamer:). En toevallig geen andere mensen die erbij kwamen de afgelopen dagen. Heerlijk om even een kamer voor jezelf te hebben:P Hoewel het best gezellig is hoor met andere mensen op een kamer, maar nu hoef je met niemand rekening te houden (nouja alleen Tessa en ik met elkaar natuurlijk, maar dat gaat toch altijd wel goed:)) en heb je tenminste lekker de ruimte om je tas neer te stallen... en je spullen overal en nergens te laten slingeren, dat ook:P Haha ja, als ik zo om me heen kijk, is het best een bende;)..zo maar eens even weer wat spullen pakken voor morgen, wanneer we weer terug naar Auckland zullen vertrekken om vanuit daar de rest van Nieuw-Zeeland door te gaan reizen:)

Maar ik kan wel zeggen dat we onze Nieuw-Zeeland trip niet beter konden beginnen dan hier in de Bay of Islands! We hebben namelijk met dolfijnen gezwommen maandag!!:D In het wild, wauw, zo gaaf! In en nabij deze baai is een van de weinige plaatsen waar dolfijnen rondzwemmen in Nieuw-Zeeand, aangezien het water hier warmer is dan op andere plaatsen.. Het klimaat in Nieuw-Zeeland is heel anders dan in Australie. Het is hier zo' n 22 graden, maar op het zuidereiland is het nog veel koeler. Haha wel grappig, na twee maanden Australie is dat dan ook ineens koud:P. Het eerste wat we in Auckland deden was ook een trui inslaan, want die zouden we hier echt nodig hebben!:P En het is best wel fijn hoor, weer gewoon even een trui aan moeten trekken als je naar buiten loopt, voor een maandje niet zo erg!;)....

Maar ondanks dat het zeewater vergeleken met de rest van Nieuw-Zeeland warm was, was het nog best wel fris hoor, zo'n 18 graden:P. Even doorbijten toen we het water ingingen dus! Toen we eenmaal in het water lagen met die dolfijnen die om ons heen zwommen, was ik die kou snel vergeten hoor!;) Echt geweldig!! Zo gaaf dat we zo dichtbij de dolfijnen hebben kunnen komen, ze zwommen gewoon 1 meter onder mij door!:) Niet te bevatten, en groot zijn ze ook nog hoor als je ze van zo dichtbij ziet:D Het is dat het zulke vriendelijke beesten zijn, maar anders;)

We hadden wel weer een beetje geluk dus met het dolfijnen spotten. Niets is gegarandeerd natuurlijk, als je op zo' n tocht gaat. Ik dacht ook van tevoren: ik ben al blij als ik wat dolfijnen van veraf zie. Maar dat ze zo dichtbij konden komen en dat we inderdaad ook echt konden zwemmen met ze, wauw! Vooral dat laatste, dat is namelijk wel afhankelijk van een aantal dingen zoals het weer, de zee en de dolfijnen zelf (die moeten er natuurlijk ook maar net zin in hebben allemaal van die gekke snorkelaars in het water:P). Bovendien konden we niet zwemmen als de dolfijnen jongen hadden, aan het rusten of voeden waren, best wel logisch natuurlijk. Ook al ben je nog zo dichtbij de dolfijnen met de boot, ze zwemmen echt heel snel;), dus zijn er soms zo vandoor als je het water ingaat. Dit was ook het geval bij de eerste groep dolfijnen die we zagen:P, maar de tweede groep die we spotten had wel even tjd om bij ons te blijven hangen:). Ze kwamen de hele tijd over en weer tussen ons door gezwommen, zo gaaf.

Dat je in het wild met dolfijnen zwemt is wat het extra mooi maakt, dat ze zelf naar je toekomen, dat je zeker weet dat zij het ook leuk vinden, zo mooi! Erg gaaf dat dat zomaar kan met een wild dier, wat een fascinerende beesten:) Toch stiekem wel een beetje het hoogtepunt van onze reis tot dusver denk ik, veel mooie foto's en video kunnen maken ook, super!

Maar verder hebben we ook veel van de omgeving gezien hier. Gister er goed op uitgeweest, een wandeling gemaakt, van 6 uur, pff!:P Haha totaal gesloopt toen we terug waren, maar erg mooi was het wel! Langs de kust gelopen de heenweg, een heel mooi paadje over de heuvels en de terugweg een route iets meer landinwaarts genomen langs een look-out. Erg gaaf, Nieuw-Zeeland is zo groen, mooi! Zo anders dan Australie ook weer, maar het is natuurlijk veel minder warm en het regent hier veel vaker. Dan krijg je natuurlijk ook wel zo´n mooie, groene omgeving!:P Nu is het in de zomer nog redelijk vaak mooi weer hoor, dus we hebben wel de goede tijd uitgekozen om hier rond te reizen:).

Ook vermaken we ons tussen de bezigheden door prima bij het hostel. Ze hebben zelfs gratis tennisrackets, zo leuk! De tennisbaan is om de hoek... zelfs een echte kunstgrasbaan:P (Tessa en ik hadden een of ander betonnen veldje verwacht toen we er de eerste keer heenliepen nauurlijk:P). Bovendien geven ze je ook nog ballen mee die stuiteren, dus tennissen kan prima hier! We zijn dan ook fanatiek elke dag even een potje aan het spelen! (of nouja gister niet, na de wandeling, toen kon ik amper nog op mijn benen staan:P). Ook hadden we vandaag eventjes fieten gehuurd, waren nog best hippe dingen:P Alleen die verdomde helm, ja in Nieuw-Zeeland ook verplicht, maakt het dan weer wat minder hip natuurlijk haha:p Maar al met al een topweekje dus hier! Zo nog even voor het laatst een keertje de tennisbaan op:) en dan morgen weer op weg naar Auckland.

• 01 December 2011 - 10:22

Mams:

Heey!!!
    Wauw!!!Jaloers!!!!Ik was even bang dat het te duur zou zijn, dat zwemmen met dolfijnen, maar gelukkig is het jullie gelukt! Echt supermooi! Dikke kus!

• 01 December 2011 - 18:00

Wilma Ploeg:

Hoi Cindy,

Weer leuk te lezen, dat je het in Nieuw Zeeland ook zo goed naar je zin hebt en met de dolfijnen zwemmen is gewoon: SUPER.
    Geniet nog maar lekker.
    Groetjes,
    Wilma.

• 01 December 2011 - 22:40

Annelies & John:

Hee Cindy!

Leuk om weer van alles van je te lezen! (Al heb ik daar niet altijd tijd voor:$) Zo moet ik ook nog steeds je mail beantwoorden! Dank je wel nog daarvoor, erg leuk!
    Ik ben wel ontzettend jaloers op je dat je met dolfijnen hebt gezwommen! Gaaf man!

Enne, misschien wil je er nog niet aan denken, maar wanneer kom je weer teurg naar het KOUDE nederland?
    (Met zo ongeveer 7graden schat ik;))

Groetjes, en nog veel plezier!
    John & Annelies

• 04 December 2011 - 15:56

Serena:

aaaaah dames! Ik ben ZOOOOOOOOOO jaloers! Maar wat leuk dames! Supergaaf! en dan vooral in het wild! Ik ben zooooo benieuwd! Ik wil namelijk wel de foto's zien van jullie hoor! Supergaaf lieverd!

Veeeeeeeeeeel plezier in Nieuw zeeland! Dikke kus!

• 12 December 2011 - 17:04

Ferdy:

Heey!

Haha 22 graden, ik heb écht met jullie te doen hoor xd. Leuk om te lezen! Met dolfijnen zwemmen, nog nooit gedaan maar hoor van iedereen altijd positieve verhalen idd! Opmaken voor een 'koude' kerst daar ;)