Berichtje uit het land van de Kiwi's:) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Berichtje uit het land van de Kiwi's:) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Berichtje uit het land van de Kiwi's:)

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Sinds vrijdag onderweg met de Kiwi-experience bus en al erg veel gezien de afgelopen dagen. Het is een beetje een georganiseerde tour zoals ik al zei in mijn vorige blog. Het is echt superfijn omdat ze accomodatie en activiteiten voor je boeken (je kunt ook alles zelf regelen, maar dat kost veel te veel tijd en we hebben maar vier weken:P). Het leuke is dat ze echt veel activiteiten aanbieden op een dag en je kunt zelf de dingen eruit pikken die jij gaaf vindt. Niets hoeft, alles mag, dus af en toe kun je ook even een dagje niets doen, fijn!:) Zoals we vandaag doen, relaxen aan het meer in Taupo, aangezien we hier toch twee dagen zijn. Dat is wel even lekker, het is best vermoeiend omdat je continue op doorreis bent, elke dag een adere plaats zo'n beetje, maar erg gaaf: je ziet zo echt ontzettend veel van het land:)

Na Auckland was de eerste plaats waar we stopten voor een overnachting Hot Water Beach. We hebben hier een mooie kustwandeling gemaakt en even later zijn we het strand opgegaan. Dit is erg grappig, Hot Water Beach staat bekend om de hete waterbronnen die zich onder de grond (het strand) bevinden. Als het tij goed is, kun je een kuil graven en zo een eigen 'heetwaterbad' maken. Het was even zoeken naar de juiste plekken, maar uiteindelijk hadden we het gevonden en ging iedereen dan ook massaal aan de slag met de schop die je bij het hostel kreeg:P. Op sommige plaatsen moest je wel oppassen, je kon je daar serieus branden aan het warme water:o, want het water was daar gewoon echt kokend heet. Je zag het gewoon bubbelen in het zand, zo'n bizar gezicht! Erg gaaf:)

Daarna lekker gebarbecued met een stel, supergezellig om met wat meerdere mensen wat eten klaar te maken:). We hebben een erg leuke groep mensen op de bus. Maar dit zal wel continue veranderen, want niet iedereen heeft hetzelfde ticket geboekt met dezelfde plaatsen en iedereen kan als die wil langer in een bepaalde plaats blijven. Wel erg gezellig op deze manier reizen, leuk voor de afwisseling, je ontmoet zo heel snel veel mensen nauurlijk.

Na HotWaterBeach zijn we doorgereisd naar Waitamo, bekend om het inmense grottenstelsel wat zich hier dichtbij bevindt. Daar hebben we dan ook een hele gave tour geboekt, namelijk de Black Water Tubing. Hiermee ga je op een opblaasband op het water de grot door. De tocht door de grot zelf duurde een uur, maar met voorbereiding en al zijn we een goede 3 uur weggeweest. Het aankleden kostte nog al wat tijd:P. Het water in de grot is natuurlijk echt ijskoud, daarom moest iedereen een allesomvattend wetsuit aan. Dit was best een gedoe, wetsuit-sokken, wetsuit-tuinbroek-idee, wetsuitjack daar weer over. En dan nog een helmpie met een lampie:P. En niet te vergeten nog een paar hippe stappers aan de voeten (voor het lopen door de grot tijdens het begin), twee verschillende kleuren voor mij, mja wat maakt het uit, ik zag er toch al idioot uit;).

En toen in het busje met z'n allen op weg naar het begin van de grotten. Het was zo supergaaf daar binnen, wauw, 65 meter onder grond, zo mooi. Ik had verwacht dat we gewoon van begin af aan op de band konden gaan zitten en dan door de grot drijven, maar het was zoveel meer dan dat! Eerst moesten we nog een stukje te voet lopen, best moeilijk als je zo weinig ziet, onder de meest lage gang doorzwemmen die je je maar kan voorstellen en door een heel klein gangetje kruipen verderop zonder band. Bovendien werd het rustige riviertje waar we op dreven af en toe onderbroken door een watervalletje van een paar meter. Tja hoe gaan we daar dan af; achterstevoren het water in springend met de band om je kont, hilarisch gezicht:P, maar wel supervet!

Bovendien moesten we het laatste stuk van de grot onze lichtjes uitdoen en in het donker de uitgang vinden, erg grappig. Onderweg had je op de meeste stukken hele mooie lichtgevende wormpjes (nouja eigenlijk zijn het larven, maar dat klinkt zo vies:P) tegen het plafond geplakt zitten, wat een erg mooi gezicht was. Ze noemen deze dingen hier Glowworms. Maar tijdens de uitleg die we tussendoor kregen op verschillende plekken vertelde de gids dat het egenlijk larvjes van vliegen zijn, die groen kleuren, a la glow in the dark, als ze aan het scheiten zijn... Hm lekker hoor! Het was al met al echt een supertocht en het geld echt meer dan waard! Heel gaaf:D. ' s Avonds nog evetjes de bar naast het hostel ingeweest met een stel, gezellig!:)

Onze volgende dag in Rotorua besteed. We hebben hier 's middags de luge gedaan. Dit is een soort kart-track van een berg af op een klein karretje. Eerst ga je met een gondel omhoog en na het afleggen van de baan met een stoeltjeslift weer terug naar het startpunt. Erg grappig om eens in deze liftjes te zitten zonder de sneeuw om je heen:P Je had drie banen, easy, middle en hard. We hadden een drie-ritten kaart, dus we hebben ze allemaal even uitgeprobeerd. Het is heel makkelijk; stuur naar je toehalen dan haal je het karretje van de rem af, verder naar je toehalen is remmen. Echt supergaaf en pfoe dat ging best wel hard hoor zo die berg af!:P Al heb je wel zelf de snelheid in de hand natuurlijk, gelukkig;).

Wel even wennen in het begin met inschatten van de snelheid in bochten, Tessa ging 1 van de eerste bochten al de mist in en hoeppa op dr kant haha (ze had zich geen zeer gedaan hoor, dus konden er allemaal om lachen gelukkig:P). Maar al snel hadden we het helemaal onder de knie en gingen we als een malle de berg af xD. Erg gaaf om te doen ook:). Je kon ook nog uit andere avontuurlijke dingen kiezen, zoals zorbing (in een grote plastic opblaasbal van een hele steile helling afrollen). Hm.. erg maf, dat lieten we maar aan ons voorbij gaan:P. Je kunt echt alles doen hier in Nieuw-Zeeland: je kunt het zo gek niet bedenken!:P Daar staat Nieuw-Zeeland ook echt bekend om, naast de prachtige natuur, om al dit soort avontuurlijke maffe dingen.

Natuurlijk kost alles wel aardig wat, dus het is echt een keuze maken uit al deze leuke dingen:P. Zelfs sommige erg bekende grote wandeltracks kosten geld hier, dus het is wel een beetje opletten. We willen het eind van deze maand in Nieuw-Zeeland wel halen natuurlijk haha;) nee grapje het gaat nog best goed met de centen al zeg ik het zelf. Wel willen we misschien nog een skydive doen verderop tijdens onze reis, dus hier moeten we wel nog wat geld voor bewaren, best een uitgave! Maar dat weet ik nog niet zeker hoor, hihi best wel eng!:O Verder hebben we gisteren niet superveel gedaan, boodschappen voornamelijk, tja moet ook gebeuren:P, maar het regende dan ook ongeveer de hele dag helaas.

Vandaag is het weer eens goed zonnig, hm eindelijk, heerlijk! Vanochtend hebben we nog een hetebronnen-park bezocht met een geiser, mooi gezicht! Al stinkt die rook wel behoorlijk haha, maar dat ruik je zelfs al als je het plaatsje Rotorua in rijdt:P. Toen zijn we doorgereisd en een paar uur geleden aangekomen in Taupo. Hier blijven we twee daagjes, vandaag verder, zoals ik al zei, relaxen aan het meer en vroeg het bedje in want.. Morgen hebben we een hele actieve dag voor de boeg namelijk!:o We gaan de Tongariro crossing doen, dit is een erg lange wandeling (full-day hike) in het Tongariro National Park (vulkaangebied). Je gaat dan een 1000 meter hoge vulkaan beklimmen en de wandeling duurt waarschijnlijk de hele dag. Dus ik ben benieuwd of we de top gaan halen!;)

We worden opgehaald op het belachelijke tijdstip van 5.40 's ochtends (het is namelijk nog 2 uur rijden vanaf hier naar het National Park) en we zijn terug om ja, dat ligt er maar net aan hoe hard je loopt:P, waarschijnlijk niet voor 7 uur 's avonds;). Ben benieuwd of we het vol gaan houden, we zullen het zien! Het wordt sowieso een martelgang denk ik:P, maar het landschap is waarschijnlijk (als het weer een beetje mee zit) adembenemend, dus dat maakt veel goed hopelijk!:)

• 05 December 2011 - 05:33

Marlies:

Superleuk allemaal!! geeft mij steeds meer reden om ook een ticket richting Nieuw Zeeland te boeken hahha
    Heel veel plezier daar!!!

• 05 December 2011 - 13:01

Mams:

Heey sportievelingen!

Wat een leuke , originele aktiviteiten daar zeg. Jullie kunnen je hart ophalen,super, alleen dat skydiven.......mmm,misschien iets minder.....Heel veel plezier nog!
    Dikke kus!!!

• 06 December 2011 - 15:39

Sabrina:

Hee Cin,

Wow wat ontzettend gaaf allemaal zeg :O!! Echt stoer dat je dat allemaal durft!! Ik ben benieuwd naar de foto's van al die avonturen ;)! Veel plezier!!
    Liefs!! <3

• 06 December 2011 - 18:21

Wilma Ploeg:

Hey Cindy,

Een berichtje???, zeg maar rustig een groot bericht!! Wat een verhaal zeg en wat gaaf, wat jullie allemaal aan het doen zijn. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de wandeling naar de vulkaan, of jullie de top hebben gehaald. We wachten af.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes, Wilma.