Hello New-Zealand:D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Hello New-Zealand:D - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Hello New-Zealand:D

Door: cindyaarden

Blijf op de hoogte en volg Cindy

26 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren aangekomen in Niew-Zeeland, yeah! We hebben zo ontzettend veel zin in aankomende maand en de rondreis die we door dit mooie land gaan maken! Maar eerst zal ik nog even wat vertellen over de afgelopen twee weken van onze reis (ja, ik loop een beetje achter, ik weet het:P, maar hier dan ook even een extra lang verhaal!:))

Na Fraser Island zijn Tessa en ik nog een paar daagjes in Noosa gestopt. De coastelwalk gedaan hier samen met Emma, die we in Agnes Water tegen zijn tegengekomen, gezellig! Erg mooie wandeling en onderweg nog even op het strand gelegen aan een mooie baai. Wel een beetje veel wind, dus nogal wat zandhappen, dat was minder fijn!:P Ohja en het was een naaktstrand, kwamen we later achter haha. Maar ach, zolang je zelf je bikini maar aan mag houden, dan maakt het me niet zoveel uit;). We moesten nog wel lachen, toen we de zee ingingen, kwam er een oude vent aan (50 jaar ofso, maar hij voelde zich nog wel een jonge god van 20 volgens mij, zo liep die over het strand:S) die wel even een praatje wilde maken..hm ik moet zeggen dat vind ik dan net weer een beetje te veel van het goede haha:P

Naakte mensen voorbij zien hobbelen op het strand geen probleem, maar op 1 meter afstand van elkaar een leuk alledaags gesprek beginnen, dan wordt het toch wel een beetje ongemakkelijk hoor! Want ja, waar moet je dan in godsnaam kijken als er iemand in zijn niksie tegen je aan staat te kletsen!:P Dus toen meneer er aan kwam zwaaien:P.. en vroeg:" First time in Australia?" Wij: " Uhm, jaaa" .., besloten we dat het toch wel weer tijd was om onze handdoek op te zoeken.

Na Noosa zijn we voor een tweede keer 1,5 week aan het werk gegaan op een boerderij in Glass House Mountains (weer het wwoofen, werken voor accomodatie en eten). We werden door onze host opgehaald van het station. Wel grappig en spannend is dit elke keer, als je daar zit te wachten, denk je wel.. wie zal ons nu weer op komen halen en waar zullen we nu weer terecht komen:P. Eerst kwam er een oude jeep met oude vent:P aanrijden en die stopte ook. Tessa en ik dachten hmm dat zal hem toch niet zijn:P. Maar hij wilde alleen even weten of we in de buurt moesten wezen (hij wilde ons natuurlijk een lift aanbieden).

Dat is dan wel weer heel aardig, maar toch een beetje wennen ook nog steeds aan het feit dat mensen dat zomaar doen hier, uit zichzelf vragen of je een lift nodig hebt. Als dat soort dingen ons aangeboden worden hier, staan we toch elke keer weer een beetje perplex, omdat je gewoon niet gewend bent aan die behulpzaamheid en relaxte houding van de australiers, zo cool! Maargoed, wij werden natuurlijk al opgehaald, dus zeiden we dat... Of we een biertje wilden dan haha, er was koud bier achter in de auto, hij kwam idd net van de bottleshop af zagen we al:P (die drankwinkels zitten hier trouwens op elke straathoek, echt niet normaal, maar dat is ook een beetje een probleem hier, alcoholverslaving..).

Maar ik ben dan toch een beetje te bescheiden om ja te zeggen en bier van anderen te gaan drinken, dus beleefd bedankt. (Buiten dat werden we natuurlijk ook zo opgehaald door de host: als we daar dan al gelijk bier zaten te zuipen op het bankje rond het middaguur, zouden we ook wel weer gelijk een goede eerste indruk maken:P). Dat wij dat aanbod dan weer niet aannamen vond hij weer heel gek volgens mij, hij moest wel lachen: " You're in Australia" zei ie!... Haha toch grappig weer om dit soort dingen telkens mee te maken. Maar even later stopte er nog een auto en dat was Edwin, de host, die ons op kwam halen.

De boerderij waar we hebben gewerkt was een strawberryfarm, jammmie!:) De Australische aardbeien zijn toch ook nog wel even een stukje lekkerder dan de Hollandse hoor;) Maar niet alleen maar aardbeien gegeten natuurlijk, voornamelijk hard gewerkt. Aardbeien plukken was het voornaamste werk (maar ook moesten we wel eens sla of andere groenten plukken, hier verbouwden ze ook een beetje van). Het was erg hard werken: je staat namelijk hele tijd in dezelfde houding te werken, een paar uur achter elkaar en als de zon erbij kwam was het wel warm (om 7 uur 's ochtends al)! Daarom begonnen we elke ochtend ook zo vroeg mogelijk met werken op het onmogelijke tijdstip van 5 uur..maar als je dan om 10 uur je vijf uurtjes gewerkt had was je ook wel blij hoor, lekker vroeg die zon uit.

We hebben ook een paar keer een dagje vrij gehad, maar dan werkten we de dagen ervoor meer uren, 10 uur of twee dagen 7,5 uur. Na zo'n dag was je dan ook wel echt kapot hoor! Nu werkten we niet zo' n hele dag in de zon dan hoor. We hebben ook vaak geholpen bij het verpakken, doosjes stikkeren, salad mix inpakken e.d. Ook een keer geholpen een van de aardbeien patches af te breken en hierbij zelf tractor gereden haha zo vet!:D Het is namelijk het einde van het aardbeiseizoen, dus er was nog maar 1 aarbeienveld over om te plukken, maar geloof me.. dit was groot zat!!haha:P. In ruil voor het harde werken kregen we wel een superdeluxe accomodatie: eigen huisje op het land!:) Met airco en vette tv en internet! Dus 's avonds heerlijk languit op de bank voor de tv, Grey's anatomy herhalingen konden we zelfs zien, top!

Bovendien hebben we ontzettend lekker gegeten, de gastvrouw kon heerlijk koken:). We hadden geen beter gezin konden treffen om bij te verblijven, we hebben het echt zo naar ons zin gehad daar! De vrouw, Pim was Thais (wel grappig, het gaf enige verwarring toen we van tevoren mailcontact hadden over ons komende verblijf en als afsluiting elke keer Cheers, Pim and Edwin lazen:P) en Edwin van oorsprong Nederlands, maar beiden woonden ze al vanaf hun jeugd in Australie. Ze hadden vier schatten van kinderen en een leuke labrador:). We zijn ook een keer met het hele gezin meegeweest naar het strand, erg gezellig!

Op onze andere vrije dagen hebben we een van de bergen in de omgeving beklommen, supermooi, wat een uitzicht had je vanaf de top. Glass House Mountains is een uitgestrekt dorpje gelegen om ongeveer 15 bergen. Dit waren eigenlijk vulkanen vroeger, maar die zijn door erosie weggesleten, alleen het binnenste is er nog van over. Dus vandaar dat je dan vanuit het niets ineens een berg ziet, de rest is gewoon vlak/heuvelachtig land. Erg apart om te zien! Op onze andere dag zijn we naar Brisbane geweest, superleuke dag gehad daar:). Botanic gardens (soort groot park) gezien, naar de Modern Art Gallery geweest en naar de bioscoop (Midnight in Paris gezien, leuk!). En niet te vergeten zijn we in Brisbane natuurlijk ook nog even naar de Dutch shop geweest, haha zo grappig, echt van alles hadden ze daar. Dus twee grote zakken perpernoten ingeslagen, hmmm!:) Ik had verwacht dat we dat moesten missen dit jaar, maar niet dus;) Ze hadden zelfs Bolletje kaneelsterren, haha zo lekker! Die hebben we dus ook nog maar even meegenomen:P. Een supergeslaagd dagje dus! Maar eigenlijk was onze hele tijd op de boerderij dat:) Misschien als we later op onze reis weer langs Brisbane komen, kunnen we nog eens terugkomen voor een weekje....

En ondertussen zijn we alweer in Nieuw-Zeeland (ja ja, we gaan hard!:P), gisterochtend aangekomen in Auckland. Hier even een dagje een hostel geboekt om een beetje bij te komen van de vliegreis. Zo ontzetten veel zin om dit land te verkennen, weer een nieuw avontuur! Tijdens ons verblijf op de boerderij al een beetje onze route uitgestippeld en veel informatie opgezocht...wauw het zag er al allemaal zo mooi uit op internet!:D En in het echt is het vast allemaal nog veel gaver:P

Nu gaan we zometeen naar Bay of Island vertrekken, iets noorderlijker ligt dat. We hebben voor Nieuw-Zeeland al een buspas geboekt, waarmee we met een groep het hele land rondgaan zo' n beetje, alleen dit plaatsje lag niet op de route van de buspas, dus dit gaan we zelf bezoeken. Met deze buspas reis je langs een aantal vaste plaatsen en wordt je 's avonds bij een hostel afgezet, dus het is wel een beetje georganiseerd. Maar voor ons de beste optie, aangezien we zoveel mogelijk willen zien in 1 maand en geen auto willen huren. Bovendien kun je wel zelf besluiten welke activiteiten je wil doen op de dag/dagen in die plaats en ook kun je besluiten om langer op bepaalde plekken te blijven, dan neem je gewoon de volgende bus een dag later bijvoorbeeld.

We gaan tijdens deze busroute, die in Auckland begint, samenreizen met Wes, een Canadese jongen die we aan het begin van onze reis leerden kennen. Erg gezellig, kijken er erg naar uit om hem weer te spreken!:) 2 December beginnen we met de route en we hebben tot 23 december de tijd om deze af te leggen, maar eerst nog even een paar daagjes Bay of Islands dus!:)

• 26 November 2011 - 10:40

Paps:

Hoi Cin. Laat ik nu eens een keer de eerste zijn die reageert.Een erg leuk en lang verslag inclusief anekdotes op het naaktstrand. Geniet van de rondreis op Nieuw-Zeeland. By the way.
    Ook voor jou. The boss is coming. Ik mail dit weekend wel.

Dikke knuffel!!!

• 26 November 2011 - 10:58

Mamsje:

Heey lieverd!
    Superleuk, en lang verslag :) Haha, ik had jullie gezichten wel willen zien toen die bloterik eraan kwam zwaaien!Hilarisch......en dan wel je gezicht in de plooi zien te houden :) Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!!! Dikke kus!!

• 26 November 2011 - 17:42

Wilma Ploeg:

Hoi Cindy,

Weer een erg leuk en lang verslag. Heerlijk om te werken tussen de aardbeien, kun je er ook lekker van snoepen en wat fijn dat het daar zo goed beviel. Ik moest wel erg lachen om dat verhaal van die bloterik, ik kan me voorstellen, dat je dan niet weet waar je kijken moet.
    Nu alweer in Nieuw Zeeland, geniet ervan en ook hier blijf ik je volgen.
    Groetjes, Wilma.