Change of plans - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Cindy Aarden - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Cindy

17 November 2016 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Allereerst, bedankt voor alle leuke reacties die jullie posten op mijn blog :) Heel erg leuk voor mij om te lezen dat het zo gewaardeerd wordt. En daarom, hier weer wat nieuw leesvoer, enjoy!

Uiteindelijk nog van een dagje mooi weer kunnen genieten in Bariloche. Het hotel van de broer van Maxima heb ik daar bezocht, wat een kast van een ding! Wie daar wil verblijven mag nog even sparen denk ik;). De omgeving was uiteraard ook erg prachtig en daar konden we gelukkig gewoon gratis van genieten. In Puerto Madryn ben ik iets langer gebleven, want er was een hoop te zien! Een korte opsomming hiervan: pinguins, zeehonden, zeekoeien en walvissen. Deze laatsten waren toch wel erg indrukwekkend, zo groot. In deze tijd van het jaar waren het voornamelijk moeder walvissen met jong. Van tijd tot tijd enkele delen van deze immense beesten boven het water uit zien steken. De volwassen walvissen kunnen soms erg lang onder water blijven, maar de jongen laten zich vaker zien. De indrukwekkende sprongen hoog boven het water uit zijn meer aan de volwassen mannetjes besteedt, maar wij geluksvogels, troffen een speels jong dat ons dat kunstje ook wel even wilde laten zien. Een erg indrukwekkende excursie en hoewel ik slechts mijn telefoon bij mij heb hier, toch veel mooie paatjes kunnen schieten.

Een andere memorabele dag in Puerto Madryn was wel toen ik samen met twee anderen een auto huurde. Hiermee naar Punto Tombo gereden, een plek waar een grote pinguinkolonie leeft. En op de terugweg nog een strand aangedaan, waar de zeehonden en zeekoeien (toch ook zeker indrukwekkende dieren) gewoon voor je neus lagen. Heel bijzonder om alles van zo dichtbij te kunnen zien. Toch echt wel anders dan een dagje dierentuin; ).

Momenteel bevind ik mij in Colonia del Sacramento, in Uruguay. Een bestemming die eigenlijk helemaal niet op mijn lijstje stond, maar... zoals ik al wel meer gedaan heb tijdens mijn reis, de plannen weer eens helemaal omgegooid ;). Het uiterste zuiden van Argentinie heb ik namelijk aan mij voorbij laten gaan. Het leek mij toch fijner om het iets rustiger aan te kunnen doen, nu mijn tijd op begint te schieten hier. Het zou namelijk nog een beste afstand zijn en daarnaast ook nog wel wat gaan kosten (Patagonie is gewoon best wel duur). Daarom ben ik nu dus alweer in noordelijke richting aan het reizen, langs de kust van Uruguay en Brazilie, richting RIO. Een gek gevoel soms, alsof ik nu inderdaad op de terugweg ben. Nog maar even goed genieten dus van de laatste weekjes hier!

Afgelopen week heb ik voornamelijk in Buenos Aires gespendeerd, een levendige stad. Een leuke mix van oude & nieuwe gebouwen, grote, drukke wegen & mooie pleinen, parkjes daar tussenin. Best nog wel wat groen in deze grote stad. Lekker uiteten kun je er zeker ook :). Wel grappig was dat ik in deze stad Pauline (waar ik in Peru even mee samenreisde), weer tegenkwam, voor de 2de keer, tijdens mijn reis. Tevens nog gezellige mensen in het hostel, zo heb ik mij weer uitstekend vermaakt. Het enige dat ik eraan over heb gehouden is een flinke portie slaapgebrek. Maar dit lag meer aan pech wat betreft kamergenoten in de hostels. Een keer echt de hele nacht niet kunnen slapen van een snurkende Braziliaan, alsof er bomen omgezaagd werden in de kamer: oordoppen waren hier zelfs niet tegen opgewassen. Die ochtend daarna gelijk maar even bij de receptie gevraagd om van kamer te wisselen, gelukkig, dat kon.

Misschien is het omdat ik geen 21 meer ben;), maar het reizen is toch wel degelijk iets vermoeiender dan 4 jaar geleden. Nu had ik toen ook wel alle tijd en reisde ik niet alleen. De lange afstanden met de bus, de grote stad en dan ook nog de slapeloze nacht afgelopen week, deden me even een beetje opbreken. Tijd voor wat ontspanning! Het knusse hostel hier in het rustige stadje Colonia helpt daar zeker al bij. Maar het komende weekend doe ik er nog een schepje bovenop: ik ga naar een horse farm, even lekker in the middle of nowhere, zonder wifi, met sauna, heerlijk! Een uurtje rijden van hier en als het goed is de ultieme plek om te ontspannen. Natuurlijk hopelijk ook nog een mooie rit te paard door de omgeving maken, als ik mijn paardrijvaardigheden nog niet verleerd ben, we gaan het zien ;).

  • 18 November 2016 - 16:29

    Trudy Aarden:

    Opnieuw zo'n prettig verhaal om te lezen, je hebt echt een verborgen (schrijf)talent!! En een paar mooie foto's er ook weer bij! We genieten! Die vreselijke snurkers moet je niet te vaak treffen, aarghhhh...wat een ramp! Maar ook dat overleef jij wel weer ! Ik ben heel benieuwd hoe het op de paardenfarm is, ik denk dat je helemaal "zen"aan het laatste stuk van je reis kan beginnen! :) Dikke kusssss!!

  • 20 November 2016 - 09:25

    Marian:

    Lieve Cin, geweldig verhaal weer, helemaal eens met je moeder!! Lekker genieten en tot rustkomen bij de paarden. Is dat niet net zo iets als fietsen? Een keer gedaan is nooit meer verleerd? Nog een paar heerlijke weken gewenst en tot snel. Heel veel knuffels van Hans en mij.

  • 20 November 2016 - 14:21

    Wilma Ploeg:

    Hoi Cindy,
    Weer een heel leuk verhaal om te lezen en wat een indrukken maak jij mee zeg!!
    Leuk om ook wat foto's te zien.
    En als je weer Zen bent van de "Horse Farm" kun je weer lekker genieten van het laatste stuk van je reis.
    Groetjes,
    Wilma.

  • 21 November 2016 - 15:52

    Geo Aarden:

    Cin. Weer een leuk verhaal. Hoop dat je de laatste weken geen snurkende Brazilianen treft. Dan kom je misschien wat meer uitgerust op Schiphol aan half december. Geniet van de laatste weken. Doeii. Dikke knuffel.

  • 22 November 2016 - 18:13

    Henk Van Woudenberg:

    Het is weer een mooi verhaal geworden.
    Altijd leuk om te lezen.
    Hals- und Beinbruch

    Groeten,

    Henk

  • 06 December 2016 - 18:45

    Lies Veldhuizen:

    Hoi Cindy,
    Heb weer genoten van het mooie verslag. Echt weer geweldig over die super mooie
    dieren. Geniet nog van al dat moois wat op je pad komt. Groetjes Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 143891

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 16 December 2016

Backpacken Zuid-Amerika

20 September 2011 - 24 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: